«Ти можеш!» - повинен нагадувати вчитель учневі.
«Він може!» - повинен нагадувати колектив.
«Я можу!» - повинен повірити в себе учень.
(В.Шаталов)
Соціальний педагог – це людина, яка покликана об'єднати всі зусилля сім'ї, навчального закладу, громадськості для надання допомоги дітям.
Основа роботи: освітлення душі особистості, підготовка її до життя, професійної мобільності та сприяння швидкій адаптації.
Життєве кредо:
“Не кажи світові про те, що ти хочеш зробити – покажи як ти робиш”
Професійне кредо:
Потрібно уміти бачити та розкривати потенційні можливості кожної особистості. Розумом – направляти , а почуттям – урівноважувати!
Проблема над якою працює:
Розвиток стресостійкості в умовах війни.
Соціальний педагог– це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.
У ліцеї він є громадським інспектором з охорони дитинства.
Посадові обов"язки соціального педагога
Вивчає та оцінює особливості діяльності й розвитку учнів (вихованців), мікроколективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу загалом, неформальних молодіжних об'єднань; Досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей і підлітків;
Прогнозує:
посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи;
результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості;
Надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу:
- дітям, підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих обставинах;
- учням;
- батькам;
- учителям;
Забезпечує дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, поліції, суді тощо);
Переконує учнів у доцільності дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя;
Сприяє запобіганню негативним явищам в учнівському середовищі;
Здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально незахищенних категорій дітей;
Сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді;
Координує діяльність й взаємодію всіх суб'єктів соціального виховання;Сприяє соціально корисній діяльності дітей і підлітків;
Формує демократичну систему взаємостосунків в підлітковому середовищі, а також серед дітей і дорослих;
Веде відповідну документацію та статистичну звітність за результатами роботи в навчальному закладі;
Бере участь у
роботі педагогічної ради школи,
нарадах, які проводяться адміністрацією школи.
Погоджує свою діяльність із директором, заступником директора з навчально-виховної роботи, відділом освіти.
Напрямки роботи соціального педагога в школі:
- психологічна підготовка до навчання у школі;
- адаптація дітей до умов перебування у навчально-виховному закладі;
- організація роботи з “важкими” дітьми;
- професійне самовизначення старшокласників;
- організація роботи з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями;
- сприяння психологічному здоров’ю дітей, підлітків, батьків та педагогів
- попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків, насильницьких дій у родині та навчально виховному закладі;
- організація роботи з дітьми пільгового контингенту;
- методична робота.
У закладі за участю соціального педагога організована робота з соціального захисту дітей пільгових категорій, до яких належать:
- діти-сироти;
- діти, позбавлені батьківського піклування;
- діти-напівсироти;
-діти, постраждалі внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;
- діти-інваліди;
- діти з багатодітних родин;
- діти з малозабезпечених родин.
Профілактична робота соціального педагога в школі:
1. Проведення тижня правового виховання.
2. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх:
- профілактичні бесіди з учнями щодо правопорушень.
- зустрічучнів зспеціалістами різних установ (лікарями, соціальною службою у справах сім’ї та молоді, кримінальною поліцією та ін.)
3. Анкетування «Чи знаю я свої права?».
4. Проведення Акцій.
5. Виставка стіннівок, плакатів, буклетів.
ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ СУЇЦИДАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ
РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ – ВИМУШЕНИХ ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ ДО УМОВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
ПОРАДИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА БАТЬКАМ
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ПРО БУЛІНГ
ДВАДЦЯТЬ ПОРАД БАТЬКАМ ПРО ТЕ, ЯК ВИХОВУВАТИ УСПІШНИХ ДІТЕЙ
РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ
МОТИВАЦІЯ УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ
ЯКЩО ВИ ПОТЕРПАЄТЕ ВІД ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА
10 ПИТАНЬ І ВІДПОВІДЕЙ ПРО КІБЕРБУЛІНГ
ВІДВЕРТА РОЗМОВА З ДИТИНОЮ ПРО ВІЛ
СВІТ ЦІКАВИХ ФАКТІВ
ЗАПОБІГАННЯ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ |
ПЕРЕГЛЯНУТИ |
КОРИСНІ ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ |
ПЕРЕГЛЯНУТИ |
7 ЧАТБОТІВ, ДЕ МОЖНА ОТРИМАТИ ПСИХОЛОГІЧНУ ДОПОМОГУ |
ПЕРЕГЛЯНУТИ |
ВЧИМОСЬ НЕ БРАТИ ДО СЕРЦЯ |
ПЕРЕГЛЯНУТИ |
ЕКСПРЕС СПОСОБИ ЗАСПОКОЄННЯ |
ПЕРЕГЛЯНУТИ |
ЯК ЗБЕРЕГТИ ПСИХОЛОГІЧНИЙ КОМФОРТ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ |
ПЕРЕГЛЯНУТИ |
ЯК ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ І ДОПОМОГТИ ЇЙ ВПОРАТИСЯ ЗІ СТРАХОМ |
ПЕРЕГЛЯНУТИ |
КІБЕРБУЛІНГ | ПЕРЕГЛЯНУТИ |