Одним з важливих завдань, які стоять перед школою є виховання у дітей інтересу і смаку до праці, до набуття знань і навичок в різних галузях. Шкільні гуртки покликані розвивати нахили учнів, удосконалювати, поглиблювати і розширювати знання школярів, прищеплювати їм практичні навички і уміння потрібні у житті.

  Гурткова робота є важливою формою позакласної роботи в школі. При організації гурткової роботи намагаємось як найбільше наблизити її зміст до інтересів дітей, щоб вона давала дітям необхідні знання і навички, прищеплювала любов до праці, сприяла розвиткові їх здібностей.

Гуртки графік роботи.pdf
Adobe Acrobat Document 175.7 KB

Історичне краєзнавство

Мета і завдання гуртка:

Одним з найважливіших завдань гуртка є збір місцевих краєзнавчих матеріалів для подальшого використання їх в навчально-виховній роботі в школі;

створити умови для розкриття потенціалу здібних учнів, які мають нахил до творчої роботи та вивчення дисциплін гуманітарного профілю;

залучити та зацікавити учнівську молодь перспективою досліджень рідного краю;

ознайомити учнів з методами збору краєзнавчого матеріалу, виконання простих наукових досліджень;

привернути увагу до проблеми малої історії, збереження пам’яток історії та культури, навчити цінувати історичні традиції свого народу;

виховувати повагу до власної історії, любов до рідного краю;

навчити дітей орієнтуватись у загально історичних процесах, зіставляти конкретну досліджувану подію чи явище у зв’язку з іншими, на основі набутих знань зіставляти факти, порівнювати та робити висновки;

вивчення, дослідження та збір матеріалів про природу рідного краю, країни; про історичну минувшину та сьогодення; про видатних людей краю та культуру Черкащини.

 

Гурток «Екологічне краєзнавство»

Метою гуртка є формування базових компетентностнй вихованців засобами екологічного краєзнавства. Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

1. Пізнавальної: уміння відчувати оточуючий світ, сприймати довкілля як життєдайне середовище, знайомитися та вивчати об’єкти живої і неживої природи, ставити питання, формувати особистісне сприйняття дослідженого матеріалу, уміння досліджувати навколишнє природне середовище, відшукувати причини явищ, мати свою думку.

2. Практичної (діяльнісної): уміння фіксувати своє розуміння проблеми, поставити мету і організувати її досягнення, оволодіння навичками пошуково-дослідницької діяльності, вміння описувати краєзнавчі об’єкти життя і культури поведінки у навколишньому природному середовищі і в побуті.

3. Творчої: набуття досвіду власної творчої діяльності, розвиток просторового і логічного мислення, здатності проявляти творчу ініціативу, формування стійкого інтересу до пошуково-дослідницької діяльності, системного мислення, вміння бачити зв'язок природничих наук з іншими предметами шкільного курсу, виховання потреби у творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні, брати участь в екскурсіях, акціях, конференціях, пошуковій та дослідницькій роботі.

4. Соціальної: здатність до співробітництва, соціальна активність, розуміння взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами та громадянською відповідальністю, виховання культури спілкування, свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих, збереження та примноження природної спадщини, культури, звичаїв, традицій українського народу, повага до людей, утвердження загальнолюдських цінностей, формування позитивних якостей емоційно-вольової сфери (самостійність, колективізм, наполегливість, працелюбство, ініціативність, відповідальність та інші), виховання доброзичливості, вміння працювати в колективі. закладів. Важлива роль відводиться формуванню у гуртківців мовної культури, засвоєнню краєзнавчої термінології, практичних навичок роботи з краєзнавчим обладнанням, компасом, картографічними матеріалами, виконання топографічних робіт, свідомого ставлення до власного здоров’я, дбайливого ставлення до природи.

 

Географічне краєзнавство

Географічне краєзнавство є складовою частиною географічної науки з усіма притаманними їй методами дослідження. Воно відіграє провідну роль в осягненні учнівською молоддю взаємозв’язків між природою, населенням та господарством, пізнанні рідного краю, є запорукою вивчення та подальшого екологічно доцільного використання навколишнього середовища.

Метою гуртка є набуття особистістю компетентностей у процесі занять географічним краєзнавством. 

Основні завдання  полягають у формуванні таких компетентностей:

 уміння вивчати особливості географії рідного краю, досліджувати та екологічно доцільно використовувати природні ресурси, особистісно сприймати об’єкти дослідження, досліджуваний матеріал.

  Забезпечувати власну безпечну життєдіяльність у польових умовах, здійснювати дослідження географічних об’єктів своєї місцевості та систематизувати результати досліджень.

Програма гуртка спрямована на формування системного мислення, поглиблення знань, умінь і навичок з окремих предметів та туристсько-краєзнавчої роботи. 

 

Юні екскурсоводи

Тематика занять гуртка юних екскурсоводів спрямована на ознайомлення учнів з історією та культурою рідного краю, оволодіння значним колом знань, умінь і навичок, необхідних юному екскурсоводу, формування у школярів наукових інтересів і творчих здібностей.

Дуже ефективним є використання екскурсій в навчальному процесі. На екскурсіях використовують такі педагогічні прийоми, як опис, пояснення, коментування, цитування, літературний монтаж та інші. Цікаві і змістовні екскурсії викликають активізацію пізнавальної діяльності учнів і дають значно кращі результати, ніж повсякденні уроки. На екскурсіях школярі не лише отримують знання, розширяють свій кругозір, а й відпочивають та оздоровлюються.

План занять побудований так, щоб перед гуртківцями стояла близька і доступна їм мета. Зміст занять поступово ускладнюється. Наприклад, від бесід про тематику екскурсій по рідному селу до збору матеріалів і складання екскурсійних маршрутів і текстів, а потім до самостійного проведення екскурсій. Теоретичні заняття чергуються з практичними. Під час канікул здійснюються екскурсії та подорожі. Їхня тривалість залежить від віку і підготовленості учасників, віддаленості району екскурсій, матеріальних затрат.