Внутрішня система якості освіти

Методичні рекомендаії

Порадник «Як створити внутрішню систему забезпечення якості освіти»

 

Абетка для директора 2021             Абетка для директора

Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти (К., 2021)

Переглянути PDF                         Завантажити

 

Інституційний аудит школи: що варто знати засновнику ЗЗСО     Інституційний аудит школи

Практичний посібник, що пояснює, яку роль відіграють засновники шкіл у забезпеченні якості освітньої діяльності, та фокусує увагу на основних етапах інституційного аудиту (К., 2021)

Переглянути PDF                              Завантажити

 

Побудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти
закладу дошкільної освіти

Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти

НАПРЯМКИ 

ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

Положення про внутрішню систему самооцінювання
положення про внутр. систему самооцінюв.
Adobe Acrobat Document 757.8 KB
Положення про академічну доброчесність
положення про академічну доброчесність.p
Adobe Acrobat Document 176.7 KB
Кодекс безпечного освітнього середовища.
Adobe Acrobat Document 613.6 KB
Перспективний план самооцінювання.pdf
Adobe Acrobat Document 124.2 KB
Графік проведення самооцінювання.pdf
Adobe Acrobat Document 104.8 KB
чек -лист.pdf
Adobe Acrobat Document 135.2 KB

 

Критерії оцінювання управлінської діяльності

 

Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти визначаються на основі положень наказу Міністерства освіти і науки України від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».

Індикатори оцінювання та методи збору інформації для критеріїв оцінювання визначаються відповідно до Додатку 1. Критерії, індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти «Рекомендацій до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» (Бобровський М. В., Горбачов С. І.,Заплотинська О. О.).

1.Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.

1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності.

1.1.1. Стратегія розвитку закладу освіти відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, територія обслуговування, формування контингенту здобувачів освіти, обсяг та джерела фінансування).

1.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку.

1.2.1. Річний план роботи закладу освіти реалізує стратегію його розвитку

1.2.2. Учасники освітнього процесу залучаються до розроблення річного плану роботи закладу освіти.

1.2.3. Керівник та органи управління закладу освіти аналізують реалізацію річного плану роботи та у разі потреби коригують його.

1.2.4. Діяльність педагогічної ради закладу освіти спрямовується на реалізацію річного плану і стратегію розвитку закладу.

1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на

основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти.

1.3.1. Заклад освіти розробляє та оприлюднює документ, що визначає стратегію (політику) і процедури забезпечення якості освіти.

1.3.2. У закладі освіти здійснюється періодичне (не рідше одного разу на

рік) самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до розроблених або адаптованих у закладі процедур.

1.3.3. Учасники освітнього процесу залучаються до самооцінювання

якості освітньої діяльності.

1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання.

1.4.1. Керівництво закладу освіти вживає заходів для створення належних умов діяльності закладу (зокрема, вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається із відповідними клопотаннями до засновника, здійснює проектну діяльність).

2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.

2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного

середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру.

2.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти і діями керівництва щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними.

2.1.2. У закладі освіти забезпечується доступ учасників освітнього процесу, представників місцевої громади до спілкування із керівництвом (особистий

прийом, звернення, використання сучасних засобів комунікації).

2.1.3. Керівництво закладу вчасно розглядає звернення учасників

освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування.

2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.

2.2.1. Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу освіти/інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах).

3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників.

3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої

програми.

3.1.1. У закладі освіти укомплектовано кадровий склад (наявність/від-

сутність вакансій).

3.1.2. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які працюють за фахом.

3.2. Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального

заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності.

3.2.1. Керівництво закладу освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників з метою підвищення якості освітньої діяльності.

3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.

3.3.1. Керівництво закладу освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації,  чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації педагогічних працівників.

3.3.2. Частка педагогічних працівників, які вважають, що керівництво закладу освіти

сприяє їхньому професійному розвиткові.

4.Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу  освіти з місцевою громадою.

4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу.

4.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні права в

закладі освіти не порушуються.

4.1.2. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень.

4.2. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування.

4.2.1. Керівництво сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти.

4.3. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.

4.3.1. Керівництво закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проекти, заходи).

4.4 Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам.

4.4.1. Режим роботи закладу освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу.

4.4.2. Розклад навчальних занять забезпечує рівномірне навчальне навантаження відповідно до вікових особливостей здобувачів освіти.

4.4.3. Розклад навчальних занять у закладі освіти сформований відповідно до освітньої програми.

4.5. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних

освітніх траєкторій здобувачів освіти.

4.5.1. Створені керівництвом закладу освіти умови сприяють реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.

5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності.

5.1.1. Керівництво закладу освіти забезпечує реалізацію заходів щодо

формування академічної доброчесності та протидіє фактам її порушення.

5.1.2. Частка здобувачів освіти та педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності.

5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.

5.2.1. Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.

Наказ Міністерства освіти і науки України від 13.04.2011 № 329 "Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти";

Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222"Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти";

Наказ Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 № 1009 "Про внесення змін до наказу Міністерстваосвіти і науки України від 21.08.2013 № 1222";

Наказ МОН від 13.07.2021 № 813 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти”

та інших орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти

Види оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти

Оцінювання здобувачів початкової освіти

        У 1–4 класах  нашого навчального закладу  здійснюємо  формувальне та підсумкове (річне) оцінювання. У 1–4 класах оцінювання навчальних досягнень учнів виражають вербальною оцінкою (оцінювальним судженням ( за рішенням педагогічної ради).

        Для підсумкового оцінювання в кінці навчального року достатньо мати записи оцінювальних суджень у робочих зошитах, навчальних посібниках з друкованою основою, зошитах для діагностувальних робіт, носіях взаємозв’язку з батьками,зошитах спостережень та  у класному журналі  

 

Оцінювання учнів 5 класів НУШ

Згідно з Держстандартом оцінювання учнів 5 класів має бути зорієнтованим на обов’язкові результати навчання й орієнтири їх оцінювання та на очікувані результати навчання, передбачені навчальною програмою з відповідного предмета/інтегрованого курсу. Оцінювання результатів навчання учнів 5 класів НУШ здійснюється відповідно до Методичних рекомендацій, затверджених наказом МОН від 01.04.2022 №289. 

        Для забезпечення наступності між початковою та базовою середньою освітою підсумкове оцінювання за І семестр( згідно вищевказаних рекомендацій) здійснюємо  за рівневою шкалою з позначенням результатів відповідними літерами та супроводженням позитивної вербальної характеристики. Відповідно до Методичних рекомендацій у семестровому оцінюванні враховуються досягнення учнями груп загальних результатів навчання, тому у календарно-тематичному плані визначено відповідність кожного очікуваного результату певній групі загальних результатів, якої необхідно досягти на уроці.

         Річне оцінювання здійснюється відповідно до облікованих у класному журналі результатів навчання школярів та відображається у Свідоцтві досягнень у графі «Характеристика результатів навчання» шляхом виставлення оцінки за кожну групу загальних результатів та «загальної оцінки результатів навчання». Механізм виведення останньої визначається для кожного предмета й описується в інструментарії оцінювання в освітній програмі.

        Оскільки у І семестрі оцінювання проводилось за рівневою шкалою, а в ІІ семестрі – за бальною,при виставленні річної оцінки орієнтуємося  на оцінку за ІІ семестр.

 

Оцінювання учнів 6 – 11 класів

      Оцінювання школярів 6-11 класів здійснюється за Критеріями оцінювання та Орієнтовними вимогами оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти. 

     Складниками системи підсумкового оцінювання навчальних досягнень школярів є:

- тематичне оцінювання. Враховуються всі види навчальної діяльності, які оцінювались протягом вивчення відповідної теми. Окрема атестації, як правило, не проводиться.

- семестрове оцінювання. Здійснюється на підставі тематичних оцінок, також має враховуватись динаміка особистих навчальних досягнень учня з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.

- річне оцінювання. Здійснюється на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок і є не обов’язково їхнім  середнім арифметичним.

      Учень (учениця) має право на підвищення семестрової оцінки. При цьому потрібно мати на увазі, що відповідно до Положення про золоту медаль “За високі досягнення в навчанні” та срібну медаль “За досягнення в навчанні”, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 17.03.08 № 186 та погоджено Міністерством юстиції України № 279/14970 від 02.04.08, підвищення результатів семестрового оцінювання шляхом переатестації не дає підстав для нагородження випускників золотою або срібною медалями.

       Якщо рівень результатів навчання учня визначити неможливо ( через тривалу відсутність),  у класному журналі та свідоцтві досягнень робиться запис «(н/а)» (не атестований(а).

       Оцінка результатів навчання учнів є конфіденційною інформацією, яку повідомляють лише учневі, батькам або іншим законним представникам.

  При навчанні у дистанційному та змішаному режимах оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій

Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації (відповідно до Закону України "Про повну загальну середню освіту р.ІІІ, ст.17.п.5)
Критерії оцінювання_Українська мова.pdf
Adobe Acrobat Document 250.8 KB
Критерії оцінювання_Українська та зарубі
Adobe Acrobat Document 219.8 KB
Критерії оцінювання з англійської мови.p
Adobe Acrobat Document 175.4 KB
Критерії оцінювання з Історії.pdf
Adobe Acrobat Document 218.9 KB
Критерії оцінювання з правознавства.pdf
Adobe Acrobat Document 150.4 KB
_Критерії оцінювання_громадянська освіта
Adobe Acrobat Document 277.2 KB
Критерії оцінювання Захист України.pdf
Adobe Acrobat Document 625.7 KB
Критерії оцінювання предметів художньо-е
Adobe Acrobat Document 170.5 KB
Критерії оцінювання з математики.pdf
Adobe Acrobat Document 145.5 KB
Критерії оцінювання_Біологія.pdf
Adobe Acrobat Document 369.7 KB
Критерії оцінювання з географії.pdf
Adobe Acrobat Document 238.8 KB
Критерії оцінювання з фізики та астроном
Adobe Acrobat Document 116.9 KB
Критерії оцінювання з хімії.pdf
Adobe Acrobat Document 180.8 KB
Трудове навчання
Критерії оцінювання тудове навчання (тех
Adobe Acrobat Document 246.4 KB
Критерії оцінювання з інформатики (1).pd
Adobe Acrobat Document 95.2 KB
Критерії_оцінювання основ здоров'я.pdf
Adobe Acrobat Document 224.4 KB
Критерії оцінювання_фізкультура.pdf
Adobe Acrobat Document 670.7 KB
ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ.pdf
Adobe Acrobat Document 746.4 KB
ВИМОГИ ДО ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШК
Adobe Acrobat Document 656.3 KB
ОЦІНЮВАННЯ 2 КЛАС НУШ.pdf
Adobe Acrobat Document 670.9 KB
РІВНЕВЕ ОЦІНЮВАННЯ НУШ.pdf
Adobe Acrobat Document 133.4 KB
ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ.pdf
Adobe Acrobat Document 220.0 KB

Навчальні досягнення здобувачіів освіти з курсів за вибором оцінюються відповідно до освітньої галузі.

Правила та процедури оцінювання знань з навчальних предметів

Мистецтво
Правила та процедура оцінювання Мистецтв
Adobe Acrobat Document 117.9 KB
Інформатика
Правила та процедури оцінювання з інформ
Adobe Acrobat Document 118.6 KB
Хімія
Правила та процедури оцінювання з хімії.
Adobe Acrobat Document 167.4 KB
Початкові класи
Правила та процедури оцінювання навчальн
Adobe Acrobat Document 269.7 KB
Фізика
Правила_та_процедури_оцiнювання_навчал_н
Adobe Acrobat Document 155.0 KB
Зарубіжна література
Правила_та_процедури_оцiнювання_навчал_н
Adobe Acrobat Document 131.1 KB
Українська література
Правила_та_процедури_оцiнювання_навчал_н
Adobe Acrobat Document 129.9 KB
Українська мова
Правила_та_процедури_оцiнювання_навчал_н
Adobe Acrobat Document 134.0 KB
Математика
правила_та_процедури_оцінювання_з_матема
Adobe Acrobat Document 96.5 KB
Англійська мова
процедури оцінювання АНГЛІЙСЬКА МОВА.pdf
Adobe Acrobat Document 143.2 KB
Біологія
процедури оцінювання БІОЛОГІЯ.pdf
Adobe Acrobat Document 93.5 KB
Географія
процедури оцінювання ГЕОГРАФІЯ (1).pdf
Adobe Acrobat Document 95.0 KB
Громадянська освіта
процедури оцінювання ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА
Adobe Acrobat Document 101.3 KB
Історія
процедури оцінювання ІСТОРІЯ.pdf
Adobe Acrobat Document 97.9 KB
Основи здоров"я
процедури оцінювання ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я.pdf
Adobe Acrobat Document 94.9 KB
Правознавство
процедури оцінювання ПРАВОЗНАВСТВО.pdf
Adobe Acrobat Document 97.8 KB
Трудове навчання
процедури оцінювання ТРУДОВЕ.pdf
Adobe Acrobat Document 98.3 KB
Фізична культура
процедури оцінювання ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА.pd
Adobe Acrobat Document 95.2 KB