ПРОФОРІЄНТАЦІЯ

           Вибір професії — один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Він має велике значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії — це, по суті, вибір життєвого шляху, вибір долі.

      З метою формування в учнів професійного самовизначення в закладі освіти налагоджена робота з професійної орієнтації.

             У сучасних умовах світ професій дуже рухливий: немала частина старих професій зникає, багато виникає нових спеціальностей. Спостерігається масова перекваліфікація. Професійна орієнтація у школі врахувує перехід до більш престижних, цікавих і оплачуваних професій. Здобувачі освіти повинні знати якомога більше професій, їх особливості, вміти порівняти свої можливості з вимогами професій до її носіїв.

Завданням профорієнтаційної роботи з учнями є їх підготовка до свідомого вибору професії.

          Змістом профорієнтаційної роботи є:

а) розкриття перспектив галузі, в якій учень має намір обрати професію;

б) місце обраної ним професії серед інших професій певної галузі;

в) перспективи вдосконалення своєї професії і свого професійного зростання;

г) умови роботи з обраної професії;

ґ) обсяг знань, умінь і навичок, яких вимагає обрана професія.

Нормативна база

Перелік документів, що регулюють проведення профорієнтації у навчальному закладі

  • Завантажити - Закон України «Про освіту»
  • Завантажити - Закон України «Про професійно-технічну освіту»
  • Завантажити - Концепція профільного навчання у старшій школі
  • Завантажити - Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається
  • Завантажити - Положення про організацію професійної орієнтації населення
  • Завантажити - Посадова інструкція психолога завантажити
  • Завантажити - Програма спецкурсу "Людина і світ професій"
  • Завантажити - Програма спецкурсу "Побудова кар'єри" (70, 35, 12, 9 годин)

ЩО ТАКЕ ПРОФОРІЄНТАЦІЯ?

Це система заходів, метою яких є допомога молодій людини у виборі майбутньої професії, спираючись на її можливості, здібності і таланти, та з урахуванням потреб сучасного суспільства.
ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО?
Ми прагнемо жити в успішному суспільстві, а успішність суспільства залежить від його ефективності. Ефективне суспільство будують професіонали - гарні фахівці, знавці своєї справи. «Своя справа» – це та, яка приносить не лише матеріальне, а й моральне задоволення та позитивні емоції. А задоволення від життя та налаштованість на позитив – це вже половина успіху! Така проста формула доводить важливість обрання «своєї» професії.

Гортаючи сторінку , ви зможете знайти посилання на сайти та онлай-курси, які допоможуть зорієнтуватися в світі професій в їх різноманітті.

ПОРТРЕТИ ПРОФЕСІЙ

У цих ресурсах розміщується інформація про давні та сучасні, престижні, високооплачувані, модні і дуже модні професії. А також, що потрібно знати й уміти, щоб бути фахівцем у певній галузі.   

Професії 

                                                                                                                                                                                Сайти

Платформа з профорієнтації та розвитку кар’єри. Офіційний Інтернет-портал Державної служби зайнятості України. Сервіс з он-лайн тестування   http://profi.dcz.gov.ua/

   Кар’єра

На сайті пропонують ознайомитися із професіями в різних регіонах, є огляд найпопулярніших спеціальностей, алгоритм вибору фаху та типові помилки. http://kariera.in.ua/

                                                                                                                        

                  Смартія

Тут знайдеш огляд популярних спеціальностей, різні профорієнтаційні тести, лайфхаки для вироблення навичок, потрібних у кожній професії, інтерв’ю з експертами у сфері працевлаштування тощо.https://smartia.me/

 

 

Jobs.ua. Розділ «Вибір професії – список популярних професій» 

http://www.jobs.ua/ukr/career/

Каталог найпопулярніших професій з описом вимог та обов’язків.
– для дітей старшого шкільного віку
– ресурс українською мовою

Світ професій. Молодіжно-інформаційна консультативна служба http://www.4uth.gov.ua/trade/index.htm

Інформаційний довідник професій, їх характеристика, словник профорієнтаційних термінів, тести.
– для старшого шкільного віку
– ресурс українською мовою

                                                                                                                           

Університет «КРОК».  «Відео про професії. Профорієнтаційні фільми. Відеолекції» 

 

 

План

профорієнтаційної роботи Пугачівського ліцею

№ з/п

Зміст діяльності

Термін виконання

Відповідальні

І. Організаційна робота

1.

Скоординувати роботу педколективу по формуванню профільних та допрофільних класів

Квітень

Адміністрація школи

2.

Розробити навчальний план з урахуванням профілю навчання та аналізу щодо перспективності існуючих профілів

Травень

Адміністрація школи

3.

Забезпечити відповідним оснащенням кабінети до обраного профілю навчання

Серпень-вересень

Завідуючі кабінетами

4.

Організувати роботу факультативів, курсів за вибором, гуртків, які сприяють поглибленню і розвитку нахилів та здібностей учнів

Вересень

Заступники директора з НВР, ВР

5.

Організувати та забезпечити участь учнів закладу в Тижня профорієнтації «Світ професій» (за окремим планом)

01.02.-05.02.

Заступник з ВР Учитель трудового навчання

6.

Організувати та забезпечити участь здібних та обдарованих учнів школи у предметних олімпіадах, конкурсах МАН, «Кенгуру», «Колосок», «Левенятко», «Пазл», «Гринвіч» тощо, інтернет-олімпіадах, у роботі «Євроклубу»

Протягом року

Заступник

директора з НВР

7.

Організувати участь педагогічних працівників у конкурсах «Учитель року»

Протягом року

Адміністрація школи

8.

Скоординувати роботу кабінету інноваційних технологій з метою підвищення якості освіти в класах допрофільної та профільної підготовки

Протягом року

Заступник директора з НВР

9.

Забезпечити поповнення бібліотечного фонду інформаційно-методичною літературою, підручниками відповідного профілю та фаховими виданнями за рахунок передплати нових періодичних видань з педагогіки та психології

Протягом року

Адміністрація школи Завідуючий бібліотекою

10. о

Організувати та провести роботу з профорієнтації з батьками

Протягом року

Адміністрація школи

11.

Організувати співпрацю з організаціями, навчальними закладами, центром зайнятості. Розширення співпраці закладу з ВНЗ різних рівнів акредитації

Протягом року

Заступники директора з ВР, НВР

12.

Забезпечити своєчасну курсову перепідготовку вчителів у СОІППО

Протягом року

Заступник директора з НВР

13.

Забезпечити постійне функціонування профорієнтаційного терміналу міської служби зайнятості

Протягом року

Адміністрація школи

14.

Провести нараду при директору «Професійне самовизначення учнів» з метою надання рекоменкдацій щодо перспектив формування профільних класів

Лютий

Директор школи

15.

Провести нараду при заступнику директора з НВР по формуванню допрофільних спеціалізованих класів

Квітень

Адміністрація школи

16.

Заслуховувати на нарадах, засіданні педагогічної ради школи питання «Проходження ДПА, ЗНО учнями 9, 11 класів»

Згідно з планом

Адміністрація школи

17.

Скласти та обговорити план профорієнтаційної роботи на наступний рік

Травень

Адміністрація школи, керівники м/о

ІІ. Методична робота

1.

Надати рекомендації класним керівникам щодо планування та здійснення роботи з профорієнтації з дітьми різних вікових груп

Протягом року

Заступники директора з НВР, ВР

2.

Організувати інформування педагогічного колективу на засіданнях педагогічних рад, методичних об’єднаннях класних керівників за окремим планом

Протягом року

Адміністрація школи

3.

Провести методично-інструктивні оперативні наради щодо теоретико-практичної основи організації профільного навчання

Протягом року

Заступники директора з НВР

4.

Забезпечити участь учителів школи у семінарах, конференціях міста з питань нового змісту середньої освіти, упровадження новітніх технологій, особистісно-орієнтованої освіти

Протягом року

Адміністрація школи

5.

Провести предметні тижні, декади

Протягом року

Вчителі-предметники Класні керівники

ІІІ. Психологічний супровід

Робота у школі І ступеня ( 1-4 класи )

1.

Провести заняття «Усі професії хороші – обирай до смаку», «Професії моїх батьків», «Світ професій. Яка із них найкраща?»

Протягом року

Класні керівники

Робота у школі ІІ ступеня ( 5-9 класи )

1.

Формувати ціннісні орієнтації учнів, навички самопізнання і самооцінки під час профорієнтаційної гри «Подорож у світ професії» (5-6 класи)

Протягом року

Класні керівники

2.

Залучити учнів до тренінгового заняття «Усвідомлений вибір професії як запорука життєвого успіху» (7 клас)

Протягом року

Класні керівники

3.

Провести профорієнтаційні розвиваючі заняття «Вперед у майбутнє» (8 клас) та «Знайди свій шлях» (9 клас)

Протягом року

Класні керівники

4.

Надати індивідуальні та групові консультації для учнів та їх батьків з питань профілізації, розвитку здібностей дітей

Протягом року

Класні керівники

5.

Провести тестування учнів 9 класу з наданням рекомендацій щодо вибору профілю навчання в 10 класі за методиками «ДДО» Клімова, «ОПС» Голанда, «Анкета визначення подальшого розвитку профільного навчання» та Анкета центру зайнятості

Січень-Лютий

Класні керівники 9,

10 кл.

6.

Обговорення результатів обстеження учнів 9 класу нараді при заступнику директора з НВР

ІІ семестр

Заступники директора

Робота в школі ІІІ ступеня ( 10-11 класи )

1.

Провести профорієнтаційне тренінгове заняття «Майбутня професія», «Погляд у майбутнє» та «Профорієнтаційний тренінг»

ІІ семестр

 

2.

Провести психологічну діагностику учнів 11 класу з метою визначення життєвого і професійного самовизначення учнів за методиками «ДДО» Клімова, «ОПС» Голанда, «Анкета визначення подальшого розвитку профільного навчання» та Анкета центру зайнятості

Січень-Лютий

Класний

керівник

3.

Організувати зустрічі із спеціалістами центру зайнятості

Протягом року

Педагог- організатор

4.

Надавати індивідуальні консультації для усіх учасників освітнього процесу з питань профорієнтації, розвитку здібностей учнів

Протягом року

Педагог- організатор

5.

Провести групові консультації по обговоренню результатів профдіагностики та питань вибору професії

Протягом року

Педагог- організатор

 

ІV. Виховна робота

1.

Формувати навички взаємодії з оточуючими через активні форми роботи з учнями та їх батьками (за планом виховної роботи та батьківських зборів)

Протягом року

Класні керівники

2.

Ознайомити учнів зі світом професій під час декади профорієнтації

Лютий

Класні керівники

3.

Вивчити та врахувати вікові та індивідуальні особливості розвитку, рис характеру , інтересів, здібностей учнів при плануванні та проведенні виховної роботи

Протягом року

Класні керівники

4.

Формувати навички самопізнання і самооцінки під час індивідуальних та групових консультацій та виховних тематичних годин

Протягом року

Класні керівники 5-11-х класів

5.

Проводити екскурсії у навчальні заклади та на підприємства

Протягом року

Класні керівники 6-11 класів

6.

Організувати зустрічі з представниками різних професій

Протягом року

Класні керівники 1-11 класів

7.

Організувати зустрічі з представниками центру зайнятості

Протягом року

Класні керівники 8-11 класів

8.

Формувати емоційно-позитивне ставлення до трудової діяльності, розвиток трудових вмінь, навичок учнів шляхом розподілу доручень у класі

Протягом року

Класні керівники

9.

Залучати учнів до трудового десанту

Протягом року

Класні керівники 5-11-х класів

10.

Забезпечити участь старшокласників у днях «Відкритих дверей» навчальних закладів

ІІ семестр

Класні керівники 9-11-х класів

11.

Провести цикли виховних годин із запрошенням батьків – представників різних професій

Протягом року

Класні керівники 7-11-х класів

12.

Організувати екскурсії в центр зайнятості «Один день із професії»

Протягом року

Класні керівники 8-11 –х класів

13.

Провести інформаційні п’ятихвилинки «Моя майбутня професія», «Фестиваль професій» тощо

Протягом року

Класні керівники 9-11-х класів

V. Робота з батьками

14.

Здійснити просвіту батьків учнів на батьківських зборах: - «Врахування психологічних особливостей, інтересів, здібностей, нахилів підлітків у їх професійному самовизначенні» (10 класи); - «Навчальні заклади області. Допомога батьків при виборі професії» (11 класи); - «Допомога батьків підліткам у їх професійному самовизначенні» (9 класи); - «Роль сім’ї у виборі майбутньої професії дитини» (8 класи)

Лютий,
Травень

Класні керівники

15.

Здійснити психологічну просвіту батьків учнів на класних батьківських зборів: - «Роль сім’ї у визначенні життєвого шляху старшокласників»; - «Професійне самовираження учнів», - «Батьківський авторитет. Як ним скористатися, коли дитина обирає професію»; - «Сьогодні – старшокласник, завтра – студент»

Грудень
Лютий
Квітень

 

 

 

Педагог- організатор Практичний психолог

 

 

 

 

 

 

Проект "Карта професій"

 

 

 

 

Професії майбутнього

 

А ви готові до викликів часу? 

 

 

Стрімкий розвиток техніки і технологій на початку ХХІ сторіччя, так званий технологічний прорив, зумовлює суттєві зміни в організації виробництва товарів, надання послуг, появу нових сфер діяльності. Ринок праці стрімко змінюється. Медичний маркетолог, молекулярний дієтолог, рециклінг-еколог, дизайнер віртуальних світів. Всі ці слова – це не терміни із футуристичного блокбастеру, а цілком реальні професії уже найближчого майбутнього.

Сподіваємося, вам буде цікаво дізнатися про ринок праці майбутнього. Ми пропонуємо до вашої уваги, юні друзі, низку статтей за даною тематикою.

І почнемо подорож у світ професій найближчого майбутнього з найбільш актуальних галузей-чемпіонів.

Біотехнології

За даними ООН, очікується, що у світі чисельність населення у 2030 році становитиме 8,5 мільярда людей, а у 2050 році – 9,7 мільярда. Найбільшим викликом на майбутні десятиліття стане демографічний вибух у найбідніших регіонах світу. У зв’язку з цим однією з головних проблем людства буде вирішення питання щодо істотного підвищення виробництва продуктів харчування.

З розвитком біотехнології пов’язують вирішення глобальних проблем людства - ліквідацію нестачі продовольства, енергії, поліпшення стану охорони здоров’я і якості навколишнього середовища. У найближчі 10 років вона не лише розвиватиметься сама, а й поступово змінюватиме такі галузі як медицина, енергетика, міське та сільськегосподарство.

У перспективі, розвиток біотехнологій призведе до заміни виробництва хімічних та лікарських засобів та побутової хімії на виробництво препаратів біосинтезу, наприклад із живих систем, до розвитку агротехнологій, до появи органічних тканин тощо.

Професії майбутнього у біотехнологіях:

·         Урбаніст-еколог;

·         Архітекторживих систем;

·         Системнийбіотехнолог;

·         Біофармаколог;

·         Фахівці з генної інженерії

·         ГМО-агроном;

·         СІТІ-фермер;

Медицина

Медицина – це чи не найбільш перспективна галузь у контексті змін. Розвиток науки створює можливості для виробництва живих органів або навіть окремих систем людського організму. У зв’язку з цим передбачається, що виникатимуть професійні назви робіт, пов’язані з вирощуванням нових органів та відновленням пошкоджених і передбачатиме клінічне сканування пацієнтів; відбір тканин, які будуть основою друкованого матеріалу, проектування та друк тканин для імплантації, а у майбутньому – органів для пересадки.

Тут прогнозується також перехід від діагностики та лікування хвороб окремих органів до системної роботи з організмом людини. Тому популярності набуває превентивна медицина, основним завданням якої є визначити можливі захворювання, передбачити їх та зробити все, щоб уникнути небезпечних наслідків.

Майбутня медицина принесе з собою найточнішу діагностику, можливість прогнозування хвороб, комп’ютерне моделювання прогнозу та лікування, високоточну атоматизовану мікрохірургію, вирощення органів та тканин, а також мікродіагностичні пристроїі з підключенням до мережі, що дозволять лікарю терміново повідомити лікарю про важливі зміни у здоров’ї пацієнта.

Професії майбутнього у медицині:

·         ІТ Медик;

·         Архітектор медичного обладнання;

·         Біоетик (спеціалістіз нормативно-правових та етичних аспектів)

·         Генетичний консультант;

·         Клінічний біоінформатик;

·         Медичний маркетолог;

·         R&D менеджер охорони здоров’я (спеціаліст із комунікацій);

·         Молекулярний дієтолог;

·         Оператор медичних роботів;

·         ІТ-генетик;

·         Спеціаліст із кіберпротезування;

·         Спеціаліст із кристалографії (спеціаліст із використання кристалів у медицині);

·         Проектант життя медичних закладів (професіонал із розробки життєвого циклу лікарень);

·         Експерт із персоніфікованої медицини (спеціаліст, що досліджує генетичну карту пацієнта та розробляє індивідуальні програми його супроводу, а також пропонує відповідні страхові медичні продукти);

·         Консультант із здорового старіння;

·         Мережевий лікар (лікар, що ставить медіагнози он-лайн).

Енергетика та її накопичення

Одним із символів нового екологічного суспільства стане атомна енергетика, що зможе забезпечити стабільні ціни на електричну енергію та мінімально впливатиме на оточуюче середовище.

Крім того, активно розпочне свій розвиток приватна альтернативна енергетика та з’являться нові типи генерації енергії: енергія тіла, збір енергії з міських поверхонь, рекуперації енергії (повернення частини енергії для повторного використання) тощо.

Професії майбутнього у енергетиці:

· Менеджер із модернізації;

· Розробник систем мікрогенерації;

· Метеоенергетик;

· Проектант систем рекуперації;

· Спеціаліст із локальних систем енергопостачання;

· Дизайнер портативних пристроїв (одяг, взуття тощо);

· Проектант енергонакопичувальних пристроїв.

Енергомережі та управлінняенергоспоживанням

Ключова зміна даної сфери – поява розумних мереж. Дані технології зможуть аналізувати рівні споживання та оптимізувати витрати.

Більше того, розумні мережі захистять користувачів від виходу із ладу системи та втрати енергії.

І що дуже актуально для України, мережі дадуть можливість самостійно обирати постачальника послуги та керувати витратами і споживанням.

Професії майбутнього у сфері:

· Маркетолог енергетичних ринків

· Захисник прав споживачів електроенергії

· Енергоаудитор

· Розробник систем енергоспоживання

· Системний інженер інтелектуальних мереж

· Енергозаправник

· Контролер енергомереж для розподіленої енергетики

Ну як, зацікавило? Юний друже, а ти звернув увагу, що усі професії майбутнього нерозривно пов’язані із сучасною освітою, бо будь-який кваліфікований фахівець повинен володіти насамперед базовими знаннями!

Тому, якщо ти прагнеш бути успішним, розвивайся та будь відкритим до знань!

 

ЯКА КАР’ЄРА ПІДІЙДЕ САМЕ ТОБІ?