"Школа повинна бути школою радості для дітей,

 школою творчості для вчителів та школою спокою

для батьків, родини і суспільства"

В.О. Сухомлинський

У нашому навчальному закладі ми прагнемо передусім створити таке середовище, де формується нова людина як творча особистість. Ми зрозуміли, що в маленькому колективі має бути своя неповторна аура, і найголовніше повага до учня, учителя, батьків. У школі учні не готуються до життя , а живуть.

            Скарбниця педагогічної творчості

Вчитель вчителю, учням

та батькам.

Робота з обдарованими дітьми.pdf
Adobe Acrobat Document 292.5 KB
Правила для вчителя.pdf
Adobe Acrobat Document 157.8 KB

28.03.2022 НАКАЗ МОН: №274 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні».

Вдосконалення якості навчання та виховання в сучасній школі безпосередньо залежить від рівня підготовки педагога.  Сучасний вчитель – це професіонал, він має бути і артистом , і художником, і письменником, і співаком, але при всьому цьому завжди залишатися і учнем. Самоосвіта вчителя є необхідною умовою професійної діяльності педагога. 

Педагогічний колектив пройшов навчання з медіаграмотності з метою покращення роботи під час дистанційного навчання.

Місячник цифрової грамотності

З 01.04 по 20.04. в Пугачівському ліцеї було проведено захід „Місяць цифрової грамотності“ педагоги    перевірили свою          цифрову грамотність за допомогою національного тестування Цифрограм  для громадян.                                  

Рекомендовані освітні серіали:

- Основи кібергігієни   https://osvita.diia.gov.ua/couses/cyber-hygiene

- Кіберняні https://osvita.diia.gov.ua/courses/cybernanny

- Обережно! Кібершахраї https://osvita.diia.gov.ua/courses/attentioncyberfraudsters

- Серіал для батьків  «Безпека дітей в інтернеті»

https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpekaditey

- Як громаді стати цифровою

https://osvita.diia.gov.ua/courses/digital-communities

 - Електронний підпис https://osvita.diia.gov.ua/courses/digitalsignature

Після складання тесту кожен учасник тестування отримав електронний сертифікат, який засвідчує загальний рівень цифрової грамотності, загальну кількість набраних балів, а також кількість балів по кожній сфері компетентностей.

ТИЖДЕНЬ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ

З ініціативи національного проєкту Дія з 14 по 22 грудня в ліцеї пройшов  Тиждень цифрової освіти. Його мета — допомогти українцям посилити цифрові навички, щоб потужніше проявляти себе в професії, швидше навчатися, легше спілкуватися з рідними на відстані, а також бути в безпеці онлайн. Під час війни цифрові навички є однією з конкурентних переваг для пошуку віддаленої роботи, апскілінгу та рескілінгу (покращення кваліфікації та перенавчання). Набувши цифрових навичок, кожен українець зможе отримувати державні послуги онлайн, якісно підвищить рівень життя, впевнено користуватиметься соціальними мережами та Інтернетом.                                   Участь в Тижні взяли всі вчителі школи. Тож долучитись і ВИ до активностей Тижня цифрової освіти: Дія.Цифрова освіта, зокрема: проведенні заходів з ознайомлення громадян з платформою  Дія.Цифрова освіта https://osvita.diia.gov.ua/, у тому числі з освітніми серіалами, розміщеними на ній; розміщенню на вебсайтах, доступних інформаційних платформах

та соціальних мережах посилання на сайт Дія.Цифрова освіта (https://osvita.diia.gov.ua/) або ж на конкретні обрані освітні матеріали платформи. Детальну інформацію з усіма комунікаційними матеріалами розміщено за посиланням: https://bit.ly/3EDJboZ;тознайомлення структурних підрозділів та підпорядковани підприємств, установ і організацій з інформацією щодо можливостей  платформи Дія.Цифрова освіта.

     Рекомендований перелік серіалів, які в час війни мають особливо важливе

  значення: Основи кібергігієни https://bit.ly/3hJjzyo

                    Кіберняні https://bit.ly/3VfWkd1

                    Регіональна цифрова трансформація https://bit.ly/3HTh73k

                    Оперативна допомога при ПТСР https://bit.ly/3YEeubq

Обговорено зміни, що запроваджує реформа харчування

    Червнь 10, 2021. 

Відбулась нарада при відділі освіти Жашківської міської ради з питань організації харчування для медичних сестер, кухарів, відповідальних за організацію харчування в закладах загальноі середньоі освіти. Присутні детально обговорили нове законодавство щодо харчування учнів, його алгоритм, складання сезонного менюрозподіл обовязків для забезпечення відповідних умов організаціі якісного харчування та нові санітарні норми для шкіл. Учасники семінару отримали ряд доручень щодо визначення режиму, способу, форми та графіка харчування здобувачів освіти у новому навчальному році. 

2020-2021 навчальний рік

2020-2021 навчальний рік

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 1272 від 08 жовтня 2019 року

Про затвердження типових
освітніх програм для 1 -2 класів
закладів загальної середньої освіти

Відповідно до абзацу двадцять четвертого частини першої статті 64 Закону України «Про освіту», підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (зі змінами) НАКАЗУЮ:

1. Затвердити типові освітні програми для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти:

1) Типову освітню програму, розроблену під керівництвом Савченко О. Я., 1-2 клас, що додається;

2) Типову освітню програму, розроблену під керівництвом Шияна Р. Б., 1-2 клас, що додається.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 1273 від 08 жовтня 2019 року

Про затвердження типових
освітніх програм для 3-4 класів
закладів загальної середньої освіти

Відповідно до абзацу двадцять четвертого частини першої статті 64 Закону України «Про освіту», підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (зі змінами) НАКАЗУЮ:

1. Затвердити типові освітні програми для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти:

1) Типову освітню програму, розроблену під керівництвом Савченко О. Я., 3-4 клас, що додається;

2) Типову освітню програму, розроблену під керівництвом Шияна Р. Б., 3-4 клас, що додається.

Програми Нової української школи

  1. Типові освітні програми для 1-2 класів НУШ 
  2. Типові освітні програми для 3-4 класів НУШ 

Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Літературне читання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Математика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Курс українознавства за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів Я люблю Україну

Інформатика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2–4 класів (ОНОВЛЕНО)

Природознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Я у світі. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 3–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Основи здоров'я. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Фізична культура. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Образотворче мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Музичне мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Іноземні мови. Навчальні програми для 1–4 класів загальноосвітніх навчальних закладів та спеціалізованих шкіл(ОНОВЛЕНО)

Трудове навчання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Наказ МОНУ від 20.04.2018 року №405 ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТИПОВОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ II СТУПЕНЯ

Наказ МОНУ від 28.11.2019 №1493 Про внесення змін до типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня

 

Наказ МОН № 463 від 30.03.2020 року

 

ПРО ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ПРОХОДЖЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ УЧНІВ, ЯКІ ЗАВЕРШУЮТЬ ЗДОБУТТЯ ПОЧАТКОВОЇ ТА БАЗОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, У 2019/2020 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zvilnennya-vid-prohodzhennya-derzhavnoyi-pidsumkovoyi-atestaciyi-uchniv-yaki-zavershuyut-zdobuttya-pochatkovoyi-ta-bazovoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-u-20192020-navchalnomu-roci

Готуємо навчальні плани

Готуємо навчальні плани 2019/2020 навчального року

Наказ МОНУ від 20.04.2018 року №405 ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТИПОВОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ II СТУПЕНЯ

Наказ МОНУ від 20.04.2018 року №407 Типова освітня програма  закладів загальної середньої освіти І ступеня

Наказ МОНУ від 20.04.2018 року №408 

Лист МОН від 10.06.2019 № 1/9-365 “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році”

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ ФАКУЛЬТАТИВІВ

У МОН затвердили типові навчальні програми для 2-11-х класів

Типові освітні програми для 2-4-х класів і 5-9-х класів було затверджено 20 квітня 2018 року для роботи у 2018/2019 навчальному році. Як відомо, ці навчальні програми були оновлені у 2016/2017 році. Саме на них нині мають орієнтуватися вчителі, розробляючи навчальні програми предметів. Типові освітні програми базової середньої освіти за концепцією Нової української школи очікують у ІІІ кварталі 2019 року.

Програми містять необхідні вміння, ставлення та навчальні ресурси ключових компетентностей.

Програми містять так звані наскрізні лінії, які впродовж усього навчального процесу покликані забезпечити якісну освіту учнів. Це екологічна безпека й сталий розвиток, громадянська відповідальність, здоров’я і безпека та підприємливість і фінансова грамотність.

Типові освітні програми укладено за такими освітніми галузями:
Мови і літератури (українська + іноземна)
Суспільствознавство (історія, основи правознавства)
Мистецтво
Математика
Природознавство (біологія, географія, фізика, хімія)
Технології (трудове навчання, інформатика)
Здоров’я і фізична культура

У навчальних планах зазначено навантаження в кількості годин на тиждень.
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 2-4-х класів закладів загальної середньої освіти становить 2695 годин/навчальний рік: для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік, для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік, для 4-х класів – 910 годин/навчальний рік.
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5-9-х класів закладів загальної середньої освіти становить 5845 годин/навчальний рік: для 5-х класів – 1050 годин/навчальний рік, для 6-х класів – 1155 годин/навчальний рік, для 7-х класів – 1172,5 годин/навчальний рік, для 8-х класів – 1207,5 годин/навчальний рік, для 9-х класів – 1260 годин/навчальний рік.

Готуємо навчальні плани 2018/2019 навчального року

Наказ МОНУ від 20.04.2018 року №405 ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТИПОВОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ II СТУПЕНЯ

Наказ МОНУ від 20.04.2018 року №406 

Наказ МОНУ від 20.04.2018 року №407 Типова освітня програма  закладів загальної середньої освіти І ступеня

Наказ МОНУ від 20.04.2018 року №408 

 

 Використання годин варіативної складової навчальних планів у закладах загальної середньої освіти у 2018/2019 н.р.

Використання варіативної складової робочих навчальних планів у 2018/2019 н.р. з української мови і літератури Завантажити

Рекомендації щодо ефективного розподілу годин варіативної складової робочих навчальних планів. Іноземні мови Завантажити

Методичні рекомендації щодо викладання варіативної складової навчальних планів закладів ЗСО з румунською мовою навчання у 2018/2019 н.р. Завантажити

Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів у закладах загальної середньої освіти з зарубіжної літератури у 2018/2019 н.р. Завантажити

Використання варіативної складової робочих навчальних планів у 2018/2019 н.р. з хімії Завантажити

Навчальні програми курсів за вибором та факультативів з фізики та астрономії у 2018/2019 н.р. Завантажити

Варіативна складова вивчення шкільного курсу географії та економіки у 2018/2019 н.р. Завантажити

Варіативна складова вивчення шкільного курсу математики у 2018/2019 н.р. Завантажити

Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих навчальних планів з екології та біології загальноосвітніх навчальних закладів області на 2018/2019 н.р. Завантажити

Варіативна складова вивчення шкільного курсу  інформатики у 2018-2019 н.р. Завантаження

Методичні рекомендації щодо викладання курсу за вибором «Фінансова грамотність» у 2018/2019 н.р. Завантажити

Методичні рекомендації щодо використання годин недержавного компоненту робочих навчальних планів основної і старшої школи у 2018/2019 н.р. для вивчення історії, правознавства та курсів духовно-морального спрямування Завантажити

Готуємо навчальні плани 2017/2018 навчального року

Орієнтовна структура 2017 - 2018 навчального року

Навчальний рік з 1.09.2017 року по 25.05.2018 року

                           І семестр: 01.09 - 28.12.2017 року

                           ІІ семестр 15.01 - 25.05.2018 року

Канікули:  осінні 30.10 - 5.11.2017

                 весняні 26.03 - 1.04.2018

Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів (лист МОНУ від 07.06.2017 № 1/9-315)

Орієнтовна схема складання пояснювальної записки

Додаток до навчального плану

Типові навчальні плани

Для загальноосвітніх навчальних закладів

Науково-педагогічний проект "Інтелект України"

Типовий навчальний план, затверджений наказом МОНмолодьспорту від 10.07. 2012 р. № 797;

Програми:

Оновлені програми 5-9 клас (затверджені наказом МОН від 07.06.2017 № 804)

ПЕРЕЛІК НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ,  
рекомендованих МОН України,  для реалізації варіативної складової навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня у 2017/2018 навчальному році" 

Перелік навчальних програм, підручників і навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в основній і у старшій школах у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2016/2017 навчальному році

Українська мова 5–7 класи. Програма для  загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови

Перелік навчальних програм з історії, права та громадянської освіти (перегрифовано вересень 2017)

Перелік програм з Психології, розвиток особистості

Навчальна програма курсу за вибором учнів «Моя громадянська свідомість. Запобігання корупції» для учнів 9-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (17 годин)

Креслення курс за вибором

Навчальна програма з українознавства для загальноосвітніх навчальних закладів «Земля, де живем, Україною зовем» 8–11 класи

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українознавство 1-4 кл.

Програма курсу за вибором «Українознавство. 5-11 кл.

 

Усе про атестацію педагогічних працівників

Скачать
Типове положення про атестацію.doc
Microsoft Word документ 159.0 KB

На допомогу головам атестаційних комісій закладів освіти

Скачать
АЛГОРИТМ дій голови атестаційної комісії
Microsoft Word документ 42.5 KB
Скачать
Вимоги до рівня професійної підготовки т
Текстовый документ 125.9 KB
Скачать
Списки педпрацівників на атестацію.docx
Microsoft Word документ 12.4 KB
Скачать
Заява-1.doc
Microsoft Word документ 25.0 KB
Скачать
Заява-2.doc
Microsoft Word документ 23.5 KB
Скачать
Заява-3.doc
Microsoft Word документ 26.5 KB
Скачать
Подання-1.doc
Microsoft Word документ 30.5 KB
Скачать
Подання-2.doc
Microsoft Word документ 30.5 KB
Скачать
Подання-3.doc
Microsoft Word документ 33.0 KB
Скачать
Подання-3.doc
Microsoft Word документ 33.0 KB
httposvita.ua.pdf
Adobe Acrobat Document 191.1 KB
Календар знаменних і пам'ятних дат.pdf
Adobe Acrobat Document 230.0 KB
Педагогічна рада з виховної роботи.pdf
Adobe Acrobat Document 598.9 KB

Характеристика учня

Автоматизований шаблон-характеристика

Для складання характеристики учня

перейдіть, будь ласка, за посиланням
 
50 інструментів сучасних освітніх технол
Adobe Acrobat Document 250.5 KB

Перелік нормативних документів з ЦЗ

Posted by admin on 05.01.2015 in Цивільний захист | 

Методичні матеріали з питань цивільного захисту розміщені:

e-mail: zahist.doc@ukr.net,  пароль: school24

Кодекс цивільного захисту України  з 1 липня 2013 року вступив  в дію Кодекс цивільного захисту України прийнятий Верховною Радою України 02.10.2012 року  № 5403-VI.  Детальніше…


Розділом  XII  Кодексу цивільного захисту України визнано такими, що втратили чинність, з дня введення Кодексу в дію наступні  законодавчі акти:

1) Закон України «Про Цивільну оборону України»

2) Постанова Верховної Ради України «Про порядок введення в дію Закону України «Про Цивільну оборону України»

3) Закон України «Про пожежну безпеку»

4) Постанова Верховної Ради України «Про порядок введення в дію Закону України «Про пожежну безпеку»

5) Закон України «Про загальну структуру і чисельність військ Цивільної оборони»

6) Закон України «Про війська Цивільної оборони України»

7) Закон України «Про аварійно-рятувальні служби»

8) Закон України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру»

9) Закон України «Про правові засади цивільного захисту»


09.10.2013 р. №01-25/2299 Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту».  Детальніше…


18.12.2009 р. № 860 Наказ МНС «Про затвердження Рекомендацій щодо дій населення у разі загрози та виникнення вибуху, у тому числі тих, що виникли внаслідок терористичної діяльності». Детальніше…


03.09.2009 р. № 814 Наказ МОНУ «Про затвердження Рекомендацій щодо дій населення у разі загрози та виникнення вибуху, у тому числі тих, що виникли внаслідок терористичної діяльності». Детальніше…


20.12.2004 р. № 954 Наказ МОНУ «Про затвердження Положення про невоєнізовані формування цивільної оборони структурних підрозділів Міністерства освіти і науки України». Детальніше…


19.08.2002 р. №1200 Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту». Детальніше…


16.11.2001 р. №1567 Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Плану реагування на надзвичайні ситуації державного рівня». Детальніше…


26.10.2001 р. №1432 Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про порядок проведення евакуації населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру». Детальніше…


26.07.2001 р. №874 Постанова Кабінету Міністрів України «Про удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних кадрів і фахівців у сфері цивільного захисту».  Детальніше…


03.08.1998 р. №1198 Постанова Кабінету Міністрів України «Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру». Детальніше…


Додатковий матеріал на сайті:

http://krutienko.ucoz.ua/index/civilnij_zakhist/0-32

Методичні поради для вчителів початкових класів 

• Забезпечувати всебічний розвиток особистості молодшого школяра.

• У засвоєнні предметних знань, умінь і навичок спиратись на сформовані в дітей до школи пізнавальні вміння, розвинені психічні процеси.

• Процес навчання будувати на осмисленні та усвідомленні знань, на оп-тимальному поєднанні репродуктивного та творчого підходів до формування предметних умінь.

• Спиратись тільки на досягнутий рівень розвитку дітей; не вважати непов-ноцінним той рівень досягнень деяких дітей, який не відповідає віковим стандартам.

• Поступово урізноманітнювати й ускладнювати форми, методи та прийо¬ми роботи з учнями, структуру уроків.

• Систематично формувати, закріплювати та розвивати в учнів уміння та навички виконувати домашні завдання, навички самостійної навчальної праці.

• Розвивати мислення, пам'ять, увагу.

• Проводити навчально-виховну роботу на доступному для учнів, але до¬статньо високому рівні труднощів для оптимального використання та розвитку їхніх сил і можливостей.

• Розвивати творчі здібності учнів.

• Оптимально розвивати, розширювати й ускладнювати вимоги до учнів.

• Психологічно готувати учнів до переходу на предметну систему навчан¬ня, підтримувати тісний зв'язок з учителями старших класів.

Методичні поради для вчителів основної школи

• Знайомитися з програмою та методикою роботи в початкових класах і спиратись на неї, зокрема після прийому випускників початкових класів.

• Зберігати й розвивати традиції, які склались в учнів у процесі навчання в початкових класах.

• До початку роботи з дітьми ознайомитися з ними, систематично вивчати їх і використовувати одержані дані у процесі роботи.

• Забезпечити єдність вимог до учнів.

• Забезпечити поступовий перехід на предметну систему викладання, но¬ву побудову уроків, нові методи та прийоми роботи, нові вимоги до дітей тощо.

• Розвивати в учнів уміння й навички самостійної роботи.

• Продовжувати розвиток творчого мислення учнів.

• Забезпечити поступальний рівномірно висхідний характер навчально-ви-ховного процесу учнів з урахування вікових та індивідуальних особливостей школярів.

• Виявляти й розвивати індивідуальні нахили та інтереси учнів, їхні творчі здібності. Проводити профорієнтаційну роботу.

• Забезпечити міжпредметні зв'язки.

• Постійно підтримувати зв'язки з колегами з метою взаємодопомоги в ро¬боті та обміну досвідом.

• Підтримувати зв'язки з учителями початкових класів, особливо під час підготовки до прийому учнів і в перші роки роботи з ними.

• Протягом першого місяця навчання дітей у 5-му класі не писати заува¬жень у щоденники, проводити оцінювання на користь дитини, більшість уроків на початку навчального року будувати на повторенні.

• Дозувати навчальне навантаження та обсяг домашнього завдання, а та¬кож знизити їх до мінімуму у вихідні дні.

• Поглиблювати свої знання з проблемами забезпечення принципу наступності в педагогічному процесі.

Методичні поради для адміністрації та педагогічного колективу навчального закладу

• Розробити план організаційно-педагогічних заходів для спостереження за проходженням дітьми адаптаційного періоду та створення сприятли¬вих умов для успішної адаптації.

• Не пізніше ніж за півроку до переходу учнів на предметну систему на¬вчання призначити класних керівників.

• Забезпечувати ознайомлення навчальними програмами початкової та основної школи, організаційними формами та методами роботи з учня¬ми на суміжних етапах навчання.

• Організовувати планове (індивідуальне та групове) відвідування уроків, виховних заходів учителями суміжних класів.

• Заохочувати й підтримувати зв'язки вчителів початкових класів зі своїми колишніми учнями.

• Вивчати, узагальнювати та популяризувати кращий досвід роботи із за-безпечення наступності в навчально-виховному процесі. У шкільних ме-тодичних кабінетах зосередити матеріали із зазначеного питання. Наступність у навчальному процесі на педагогічних радах, методичних засіданнях, конференціях.

• Залучати кращих учителів до творчої розробки окремих питань наступ¬ності в педагогічному процесі (у процесі викладання окремих предметів).

• Доручити класному керівнику та практичному психологу розробити захо¬ди з усебічного вивчення кожної дитини та соціально-психологічного патронату учнів 5-х класів

Батьківські збори є необхідним атрибутом шкільного життя. 

Як зробити їх цікавими і продуктивними? Вони можуть виявитися особливо корисними починаючому класному керівникові.

1. Для проведення батьківських зборів виберіть найбільш сприятливий день і час, постарайтеся, щоб на цей час ні у вас, ні в батьків ваших учнів не було заплановано ніяких важливих справ, цікавих телепередач і т.п.

2. Визначите одну найбільш важливу проблему, що стосується учнів вашого класу, і на її обговоренні побудуйте розмову з батьками.

3. Особливу увагу зверніть на розміщення батьків у класі. Наприклад, можна розставити столи й стільці по колу, щоб всі учасники батьківських зборів добре бачили й чули один одного.

4. Підготуйте візитки з іменами батьків, особливо в тому випадку, якщо вони ще недостатньо добре знають один одного.

5. Разом з батьками придумайте правила для учасників зборів. Наприклад: знімати верхній одяг обов'язково; не допускається мовчання під час обговорення проблеми; відкидаючи пропозицію (думку), необхідно вносити зустрічну; називати один одного по імені та по батькові або тільки по імені й т.д.

6. Бережіть час людей, запрошених на збори. Із цією метою встановіть регламент і суворо стежте за його дотриманням.

7. У ході зборів використовуйте ігри й групові форми організації взаємодії батьків.

8. Зробіть спілкування на зборах невимушеним і відвертим - може допомогти чашка чаю.

9. Під час обговорення проблемних питань опирайтеся на життєвий і педагогічний досвід найбільш авторитетних батьків, на думку членів батьківського комітету й ради школи.

10. Прагніть до того, щоб на зборах були прийняті конкретні рішення.

Правила поведінки класного керівника на батьківських зборах

1. Педагогові необхідно зняти власну напругу й тривогу перед зустріччю з батьками.

2. За допомогою мови, інтонації, жестів й інших засобів дайте батькам відчути вашу повагу й увагу до них.

3. Постарайтеся зрозуміти батьків; правильно визначити проблеми, що хвилюють їх найбільш. Переконайте їх у тому, що в школи й родини одні проблеми, одні завдання, одні діти.

4. Розмовляти з батьками треба спокійно й доброзичливо. Важливо, щоб батьки всіх учнів - і благополучних, і дітей групи ризику - пішли зі зборів з вірою у свою дитину.

5. Результатом вашої спільної роботи на батьківських зборах повинна стати впевненість батьків у тому, що у вихованні дітей вони завжди можуть розраховувати на Вашу підтримку й допомогу інших учителів школи 

 

Про роботу з батьками

• Поважайте роль батьків.

• Заохочуйте участь.

• Застосовуйте різні види, форми та стратегії для залучення батьків — будьте творчими та гнучкими.

• Порозмовляйте з батьками про взаємні очікування.

Будьте терплячими.

Зосередьте увагу на сильних сторонах сім'ї й дитини та давайте пози¬тивні відгуки. Підтримуйте контакти. Виражайте своє задоволення. Намагайтеся залучити цілу сім'ю. Організовуйте збори так, щоби батьки могли їх відвідати. Дотримуйтесь конфіденційності. Учіть співпрацювати.

Організовуйте співпрацю батьків з батьками. Проводьте спільні культурні заходи.

Отже, успішній адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів, їхній професіоналізм і досвідченість.

Такий підхід до забезпечення наступності гарантує: на етапі початкової освіти — збереження цінності цього вікового періоду, пізнавально-особистісний розвиток дитини, її готовність до взаємодії з навколишнім середовищем; розвиток провідної діяльності як фундаментального новоутворення молодшого шкільного віку; спрямованість освітньо-виховної роботи на ті вимоги, які будуть пред'явлені в основній школі; на етапі базової середньої освіти — спирання на наявний рівень навчальних досягнень молодшого шкільного віку, їх активне використання в навчально-виховному процесі; індивідуальну роботу в разі інтенсивного розвитку, спеціальну допомогу в корекції несформованих на попередньому етапі якостей, розвиток провідного виду діяльності як фундаментального новоутворення середнього шкільного віку та перспективний розвиток якісно нових видів діяльності й форм взаємодії з навколишнім середовищем, нових рис особистості школяра.

Поради класному керівникові.pdf
Adobe Acrobat Document 185.1 KB