ТУРБОТА, РОЗУМІННЯ, ПІДТРИМКА

Психологічна допомога під час війни:

ресурси та контакти

Якщо ви чи ваші рідні відчуваєте тривогу, у вас трапляються панічні атаки, ви близькі до депресії чи навіть на межі 一 зверніться за підтримкою та допомогою до спеціалістів.

Добірка платформ, каналів та контактів: 

1. Добірка контактів українських психологів та платформ на сайті viyna.nethttps://bit.ly/3LwkNGN

2. Психологічна допомога від Інституту когнітивного моделювання

Платформа «Розкажи мені» починає працювати цілодобово й буде надавати безкоштовну психологічну допомогу: https://tellme.com.ua. Якщо ви відчуваєте тривогу, у вас трапляються панічні атаки, ви близькі до депресії чи навіть на межі – залиште заявку та очікуйте. Спеціаліст зв’яжеться з вами якомога швидше. Бот першої психологічної допомоги — посилання на бот в Telegram @friend_first_aid_bot.

3. Проєкт психологічної підтримки “Поруч” 

Проєкт «Поруч» – це групи психологічної підтримки для підлітків і батьків, чиє звичне життя зламала війна. Психологи готові допомагати офлайн і онлайн, щоб досвід громадян України не залишився непереборною травмою на все життя. Деталі тут: https://poruch.me

4. Ла Страда-Україна пропонує безкоштовні психологічні консультації для батьків, які хочуть зрозуміти стан своїх дітей й отримати підтримку:

Facebook (https://www.facebook.com/childhotline.ukraine)

Instagram (https://www.instagram.com/childhotline_ua)

Telegram (https://t.me/CHL116111)

Національна гаряча лінія для дітей та молоді працює щодня з 9.00 до 21.00.

0 800 500 225

116 111

Telegram: @CHL116111

Instagram: @childhotline_ua

Анонімно. Безкоштовно. Конфіденційно.

5. У Києві працює телефон довіри: 0800501212. Цілодобово, безкоштовно з мобільного.

6. Кризове консультування “Варто жити”

5522 – для абонентів lifecell та Vodafone Ukraine. Усі дзвінки безкоштовні
+380931707219 – для абонентів Kyivstar. Вартість дзвінків згідно тарифів мобільного оператора.
Графік роботи лінії: 11-19 з понеділка по п’ятницю. Вихідні дні: субота, неділя, державні свята

7. Контакти психологів та психотерапевтів, хто готовий безкоштовно надавати консультації: https://bit.ly/3LsfZSw

8. Світлана Ройз та Міністерство освіти й науки запустили відео-проєкт «Психологічна турбота» для дітей: https://bit.ly/35lrdc6.

Експерти розповідають, як доглядати за дитиною в бомбосховищі, як розмовляти під час евакуації, як підібрати слова, якщо хтось із батьків пішов на війну. 

9. Психологічна підтримка українців під час війни від психотерапевтів-практиківhttps://t.me/PsihologDopomogaWarInUa2022. Група створена для безкоштовної психологічної допомоги українцям, які відчули на собі жахіття війни в Україні у 2022 році. Допомога здійснюється зусиллями практикуючих психотерапевтів.

10. Психологічна оборона України: фахова безкоштовна підтримка, корисні статті у період війни https://ukr-ednist.com.ua

11. Ветеран Хаб запустив лінію підтримки для близьких ветеранів і військових.

Вона доступна з усієї України за телефоном 067 348 28 68 щодня з 8:00 до 22:00 години. Підтримка психологів та консультації юристів відбуватиметься телефоном для клієнтів з будь-якого куточку країни. Усі консультації безоплатні та конфіденційні. Також можна отримати консультації юристів щодо документів й оформлення у новому місці, для виїзду за кордон, отримання соціальних виплат, а також освіти для дітей.

12. Ініціатива «Люди в біді» пропонує психологічну підтримку всім, хто постраждав від війни.

Гаряча лінія працює цілодобово, конфіденційно, анонімно та безкоштовно: 0800210160 

13. Психологи кар’єрного хабу «Розірви коло» готові допомогти жінкам знизити рівень стресу і тривоги.

Консультації доступні по телефону а також через Messenger, Viber, Telegram. 

Контакти:

Марина +38 098 996 97 90

Євген +38 097 314 53 83

Марта +38 050 371 40 55 (У Львові офлайн)

Наталія +38 098 929 75 53 (У Львові офлайн)

14. Центр психологічної допомоги в Івано-Франківську https://bit.ly/3uHXouT

15. Восток SOS. Кризова психологічна підтримка: +38 (050) 132 46 06

Восток SOS запускає гарячу лінію психологічної підтримки населення: 

Відтепер Ви можете звернутися до психолога за телефонами:

+380950207904 – Vodafone

+380684615355 – Kyivstar

Графік роботи: з 10:00 до 18:00, з понеділка по п’ятницю.

 Якщо у вас немає змоги зателефонувати на гарячу лінію, то ви можете залишити заявку онлайн, через Google форму за посиланням – https://cutt.ly/8AACEMS

16. Гаряча лінія емоційної підтримки МОМ 0 800 211 444 продовжує працювати й надає екстрену психологічну допомогу https://bit.ly/36YITLa

17. “ГО “Дівчата” надає безкоштовну психологічну допомогу постраждалим від сексуального насильства. Якщо ви або ваші знайомі потребують допомоги, напишіть на helpgodivchata@gmail.com”. Додаткову інформацію можна отримати за телефоном +38 073 460 38 60 ГО “Дівчата”.

 

Психологічна підтримка для українців за кордоном

Польща

 

1. Телефон довіри з психологічною допомогою : +48 22 255 22 02 https://bit.ly/3tMZZ7M

Психологічна допомога під час війни:

список ресурсів

Війна виснажує нас фізично та психологічно. Попри те, що  психіка людини здатна адаптуватися під будь-які складнощі, кожен день бойових дій у рідній країні пережити надзвичайно складно. У цей непростий час варто підтримувати себе, рідних та близьких. Це життєво необхідно для того, щоб зберегти здоров’я – фізичне та психологічне.

Корисні ресурси, де кожен може знайти потрібну психологічну підтримку:

EdCamp cпільно з Інститутом Травми проводять вебінари з психологічної допомоги під час війни – https://bit.ly/3wX166P

Серія інформаційних відео матеріалів “Психологічна турбота від Світлани Ройз” – https://bit.ly/3u0ksGr

Вебінар «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій» від ДНУ «Інститут модернізації та змісту освіти» спільно з ГО «Ла Страда-Україна» та за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) – https://bit.ly/3uLtdmD

Петро Чорноморець про те, як повернути дітей до школи. Платформа емоційної підтримки МОН – https://bit.ly/3tZlxhG

Окремі відео стосовно психологічної підтримки учнів від Освітнього Хабу – https://bit.ly/3LxXBHZ

Щоденні онлайн-зустрічі з сертифікованими психологами Асоціації інноваційної та цифрової освіти – https://bit.ly/3Nz3FSm

«Вчитель і дитина, що зазнала наслідків війни: покрокова інструкція взаємодії» Вебінар від Всеосвіта – https://bit.ly/3K4hl5C

Групи підтримки “Поруч” для підлітків, батьків та психологів від ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки України – https://bit.ly/3DG4Cnl

Як розмовляти з дитиною про війну:

Посібник “Як підготувати дітей до можливих надзвичайних ситуацій” (Авторка Світлана Ройз) – https://bit.ly/3iVFjUR

Пам’ятка з порадами для вихователів по роботі з дітьми-біженцями – https://bit.ly/3iYbtzc

Пам’ятка “Як розмовляти з дітьми про війну” від Національної мережі з боротьби з дитячими травматичними стресами – https://bit.ly/3DDsLuP

Конспект ресурсів і стратегій для підтримки сімей та дітей військовослужбовців – https://bit.ly/3uQfmeQ

 

Добірка статей від Освіторія про те, як навчати учнів під час війни – https://bit.ly/3J0GME7

ПРОТИДІЯ БУІНГУ

 

ПРОТИДІЯ БУІНГУ

Нормативно-правовий супровід протидії булінгу

Конвенція про права дитини

У Конвенції про права дитини (КПД), яку Україна ратифікувала у 1991 році, зазначено, що діти повинні бути захищені від насильства, відсутності піклування, брутального поводження та експлуатації (ООН, 1989). Ці терміни розуміють як такі, що охоплюють захист від багатьох конкретних загроз, як-от дитяча праця, торгівля дітьми, катування, тілесні покарання, цькування, сексуальні домагання, сексуальні наруги та сексуальна експлуатація, вербування  до збройних сил, збройні напади і стихійні лиха.

Закон України "Про охорону дитинства"

У свою чергу, питання запобігання та виявлення випадків жорстокого поводження з дітьми регулюється Законом України "Про охорону дитинства", де статтею 10 визначено, що кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Дисципліна і порядок у сім’ї, навчальних та інших дитячих закладах мають забезпечуватися на принципах, що ґрунтуються на взаємоповазі, справедливості та виключають приниження честі і гідності дитини.

Закон України  "Про освіту"

Зокрема стаття 53, визначає право здобувачів освіти на захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти.

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"

Зокрема, вказаним нормативно-правовим актом внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України "Про освіту", які направлені на удосконалення у сфері протидії булінгу.

Лист МОН України 29.01.2019 №1/11-881 "Рекомендації для закладів освіти, педагогічних працівників  щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"

Лист МОН України від 07.08.2018 №1/9-486  "Про деякі питання  організації в закладах освіти виховної роботи щодо  безпеки й благополуччя дитини"

Наказ МОН України від 28.12.2019 №1646 "Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування щодо запобігання булінгу"

Методичний посібник "Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід"

 Постанова КМ України в «Про затвердження порядку взаємодії суб`єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі» від 22.08.2018. №658Лист МОН України від 29.12.2018 № 1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу»

Лист МОН України від 18.05.2018 № 1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству»

Наказ МОН України від 02.10.2018 № 1047 «Про затвердження Методичних рекомендації щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами»

Наказ Міністерства соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров`я України від 19.08.2014 №564/836/945/577 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення»

 

 

                                     

                                     Стоп Булінг!

 

   19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року щодо протидії булінгу

 

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-viii

 

Порядок подання та розгляду заяв

про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

 1. Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

2. Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян». 3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у школі, зобов’язаний повідомити про це вчителя, вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти .

 4. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

5. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

6. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

 7. Якщо випадок цькування був одноразовим - питання з налагодження дружніх стосунків в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт , та факт боулінгу було доведено, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9. Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.

Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу.

 

Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.

                                                                                                            ЗАТВЕРДЖУЮ

                                                                                                                                       Директор_______І.П.Бабійчук

  

 

План заходів

щодо профілактики булінгу в учнівському середовищі

Пугачівського ліцею

 

за/п

 

Назва заходу

Цільова

аудиторія

 

Термін

виконання

 

Відповідальний

 

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

 

1.

Нарада з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування)

-         педагогічний персонал;

-         технічний персонал

Колектив

школи

Вересень

Адміністрація школи

2.

Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті школи

 

Вересень

Відповідальний за роботу сайту школи

3.

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів:

-         з вивчення учнівського колективу;

-         з розпізнавання ознак різних видів насильства щодо дітей

Педагогічний колектив

Вересень

Педагог-організатор, класні керівники

1-11 класів

4.

Обговорення та прийняття Правил поведінки учнів, оформлення правил  у вигляді наочного стенду.

1-11

Вересень

Заступник з НВР, класні керівники 1-11 класів

5.

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогічний колектив

Упродовж року

Заступник з НВР

6.

Проходження онлайн курсу «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа Prometheus)

Педагогічний колектив

Грудень-січень

Заступник з НВР

 

Інформаційно-профілактичні заходи

1.

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі»

 Класні керівники

1-11

Жовтень

Заступник з НВР, педагог-організатор, класні керівники 1-11 класів

2.

Поради батькам «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

Батьки здобувачів освіти

Жовтень

Педагог-організатор

3.

Круглий стіл: «Безпечна школа. Маски булінгу»

 

Педагогічний колектив

Листопад

Педагогічний колектив

4.

Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства»

5-11

Листопад

Педагог-організатор

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

 

1.

Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків

1-4

Упродовж року

Класні керівники

1-4 класів

2.

Створення морально безпечного освітнього простору, формування

позитивного мікроклімату та

толерантної міжособистісної

взаємодії в ході годин спілкування.

1-11

Упродовж року

Класні керівники

1-11 класів

3.

Проведення заходів в рамках

Всеукраїнського тижня права «Стоп булінг!»

 

1-11

Грудень

Класні керівники,

учитель

правознавства.

Робота з батьками

 

1 .

Загальношкільні батьківські збори «Булінг як соціальне явище»

Батьки

здобувачів

освіти

Вересень

Адміністрація школи

 

2.

Тематичні батьківські збори

«Протидія цькуванню в учнівському колективі»,

«Здорова родина – здорова дитина», «Виховання дітей у сім’ї без

фізичного покарання: данина моді чи наріжний камінь родинної педагогіки»

Батьки

здобувачів

освіти

1-11

Упродовж

року

 

Заступник з НВР, класні керівники 1-11 класів

3.

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

Батьки

здобувачів

освіти

 

Упродовж

року

 

Педагог-організатор, класні керівники

 

 

Алгоритм дій педагогічних працівників у випадку булінгу
АЛГОРИТМ ДІЙ У ВИПАДКУ БУЛІНГУ.pdf
Adobe Acrobat Document 61.7 KB
запобігання булінгу.pdf
Adobe Acrobat Document 256.4 KB
525 БУЛIНГ.pdf
Adobe Acrobat Document 221.1 KB
ДОДАТОК 525.pdf
Adobe Acrobat Document 67.5 KB

Проведення акції “16 днів проти насильства”

АКЦІЯ «16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА»:

МОН РЕКОМЕНДУЄ ПРОВЕСТИ УРОК

                    ЩОДО ПИТАНЬ ПРОБЛЕМ У СІМ’Ї

Щорічно в Україні з 25 листопада до 10 грудня включно проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства».

Мета акції – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.

Міністерство освіти і науки України рекомендує організувати та провести в закладах освіти навчальні заняття, лекції, вебінари, круглі столи,  скористатись матеріалами, які було підготовлено та адаптовано у межах проєкту Ради Європи «Боротьба з насильством щодо дітей в Україні»:

  1. Відеоролик «Розкажи дорослому, якому довіряєш» щодо попередження сексуального насильства щодо дітей у колі довіри;
  2. Буклет «Дізнайся про свої права в цифровому середовищі» з рекомендаціями Ради Європи щодо поваги, захисту та здійснення прав дитини в цифровому середовищі для дітей та молоді
  3. Відеоролик «Почни говорити» для дітей та дорослих щодо попередження сексуальних домагань у спорті
  4. Серія із 6-ти навчальних відеоуроків для батьків та дорослих, які працюють з дітьми та для дітей «Батьківство в епоху цифрових технологій»:

Усі матеріали Проєкту «Боротьба з насильством щодо дітей в Україні», доступні на сайті Офісу Ради Європи, які можуть використовуватися педагогічними працівниками, соціальними педагогами, практичними психологами під час проведення профілактичної та роз’яснювальної роботи щодо запобігання насильства.

Також МОН спільно з Громадською спілкою «А21 Україна» з нагоди Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» пропонує до перегляду вебінар для педагогічних працівників щодо протидії торгівлі людьми, який допоможе провести навчальні заняття (уроки) з дітьми щодо протидії торгівлі людьми та ознайомитися з інформаційними матеріалами до таких занять (уроків).

План заходів

до  Всесвітньої акції «16 днів проти насильства»

№ п/п
Назва заходу
Цільова аудиторія
Термін виконання
Відповідальні
1. Відкриття акції «16 днів проти насильства»

 

-інформаційні п’ятихвилинки, присв’ячені Міжнаро- дному дню викорінення насильства щодо жінок.

 

 

 

1-11кл.

 

 

 

25.11.

 

 

 

 СП

2. Оновлення інформації на сайті школи «Корисні поради!» до акції «16 днів проти насильства» учасники освітнього процесу 26.11.  СП
3. ГС дистанційно «Що таке насилля. Його форми. Як себе захистити». Зустріч з представниками ювенальної привенції. 5-6 кл. 29.12.  СП, представники ЮП
4. Конкурс плакатів з фото та малюнками

 

«Безпека освітнього середовища»

1-9 кл.

 

 

30.11. Класні керівники
5. Виховні години, бесіди, лекції онлайн

 

«СНІД – загроза людства!»

3-11 01.12.  СП
6. ГС дистанційно «Насильству-СТОП!». Онлайн-презентація «Як не стати жертвою насильства» 7-8 кл.

 

 

02.12.  СП
8. Виготовлення та розповсюдження буклетів для учнів «Молодь за здоровий спосіб життя» учасники освітнього процесу 03.12. ПП, СП
9. Флеш-моб «СТОП БУЛІНГ – БЕЗПЕКА ЩАСЛИВЕ ЖИТТЯ!» учасники освітнього процесу 06.12.  СП
10. Акція-заклик дистанційно «Серденько доброти» (Якщо в твоєму серці живе добро – поділися ним з іншими!) 1-11кл. 26.11-09.12.  СП

 

Класні керівники

11. Анкета онлайн «Вивчення обізнаності педагогічних працівників з питань насильства» педагоги 07.12. ПП, СП
12.

 

 

 

Створення соціального відео

 

«Безпека в закладі освіти це…»

учасники освітнього процесу протягом акції  СП,

 

10-11кл.

13. Демонстрація відеороликів щодо Конвенції ООН з прав дитини стосовно профілактики насилля. 1-4 кл.     08.12.  СП
14. Перегляд відеофільму дистанційно «Станція призначення життя!» 9-ті кл.

 

 

09.12.              СП
15. Підсумки акції «16 днів проти насильства»  та висвітлення на сайті школи. Нагородження учасників освітнього процесу подяками.   10.12.  СП
Щороку Пугачівський ліцей приєднується до  Всесвітньої акції “16 днів проти насильства”.
Були проведені години спілкування, бесіди, лекції онлайн на теми: “Що таке насилля? Його форми. Як себе захистити?”, «СНІД – загроза людства!», «Насильству – СТОП!». Онлайн-презентація «Як не стати жертвою насильства», конкурс плакатів з фото та малюнками «Безпека освітнього середовища», акція-заклик дистанційно «Серденько доброти», флеш-моб «СТОП БУЛІНГ – БЕЗПЕКА ЩАСЛИВЕ ЖИТТЯ!», демонстрація відеороликів щодо Конвенції ООН з прав дитини стосовно профілактики насилля.
Проведені заходи стали приводом для аналізу власних дій та вчинків. Сприяли вихованню людяності, відповідальності, поваги до гідності іншої людини та переосмислення цінностей.